Tentoonsteling over gesneuvelde Oekraïense studenten

In de universiteitsbibliotheek aan de Drift in Utrecht is een tentoonstelling te zien over Oekraïense studenten die zijn omgekomen tijdens de Russische invasie, schrijft DUIC.

In de hal staan panelen met de verhalen van 36 studenten uit Oekraïne. De tentoonstelling is getiteld ‘Unissued Diplomas’ en is tot eind van dit jaar te zien in de bibliotheek nabij het centrum. In januari komt de tentoonstelling naar het Utrecht Science Park.

Het is een ‘aangrijpende en confronterende’ tentoonstelling met verhalen van deze studenten die nooit zijn afgestudeerd. Unissued Diplomas is en initiatief van Oekraïense studenten die op verschillende plekken op de wereld studeren. Zij willen hiermee blijvende aandacht vragen voor de oorlog in Oekraïne.