Kort

Triton grijpt naast de winst van roeiwedstrijd Varsity

Zondag 3 april vond de nationale studentenroeiwedstrijd Varsity weer plaats. De Utrechtse roeivereniging Triton, ook organisator van het evenement, greep net naast de winst. Ze finishten als vierde in klassement ‘de oude vier’, de belangrijkste wedstrijd van Varsity.

Het was de 138e editie van de wedstrijd op en rond het Amsterdam-Rijnkanaal bij Houten. Jacob van de Kerkhof, roeier bij Triton, zag al vroeg in de finale dat Triton geen kans meer maakte op de eerste plaats.

‘We werden de pas afgesneden. Een boot van Skøll uit Amsterdam voer in onze baan. Dat leidde tot een clash. Dan lig je stil en is het spelletje gespeeld. Je kan het je niet veroorloven tien seconden stil liggen. Normaal gesproken zou het een herstart zijn, maar die kwam er niet’, zegt hij tegen RTV Utrecht. In 2019 wist Triton verrassend de oude vier wél te winnen.