Kort

Tussentijdse opkomst: 2,4 procent van de studenten stemde op de HSR

De tussentijdse opkomst van de verkiezingen aan de HU zijn bekend. Woensdag 18 mei hadden zo’n 900 van de 37.000 studenten een stem uitgebracht op een van de kandidaten in de Hogeschoolraad (HSR). Dat is circa 2,4 procent. Voor medewerkers was het 24 procent. Dat maakte de Kiescommissie bekend.

Bij de HU Dienstenraad was de opkomst halverwege de verkiezingen 28 procent. Bij de instituutsraden is die het hoogst, bij Life Sciences and Chemistry (12,2 procent) en Gebaren, Taal en Dovenstudies (11,7 procent). Achterblijvers zijn Archimedes (1,7 procent) en Business Studies (1,3 procent).

Koploper bij de medewerkers is het Institute for Business Studies: 66,6 procent ging stemmen. Het Seminarium voor Orthopedagogiek is hekkensluiter met 26 procent. Stemmen kan nog hier tot en met maandag 23 mei 17.00 uur.