Uittips

Uit-tips! Onverwachte ontmoetingen en Naar Paramaribo.

Iedere 14 dagen selecteert de Uitagenda Utrecht de beste uitgaanstips voor studenten. Deze week: Een stad vol verhalen en een swingende politieke comedy.

Tip 1: Culturele Zondag

Waar: Bibliotheek Hoograven, Kanaleneiland, Leidsche Rijn, Neude, Overvecht, Zuilen.

Wanneer: Zondag 7 november

Deze Culturele Zondag kun je allerlei mensen, talen en kunstvormen tegenkomen. Je duikt in alle vormen van taal en lezen. Er wordt voorgelezen aan kinderen in zowel Nederlands als vijf andere talen door Taal Doet Meer, je onderzoekt de betekenis van rap lyrics met Triwish Hanoeman, je kunt je eerste schrijfworkshop volgen bij de Stille Schrijversclub, een wandeling maken met een andere Utrechter, of alles leren over Shakespeare bij de voorstelling van Aluin. Kortom voor alle leeftijden zijn er deze dag ‘Onverwachte Ontmoetingen’.

Bij verschillende activiteiten zullen Tolken Nederlandse Gebarentaal aanwezig zijn, dit wordt aangegeven in het programma. Bekijk het gehele programma op hun website.

Gratis toegang!

Tip 2: Naar Paramaribo

Waar: THEATER KIKKER

Wanneer: Dinsdag 9 november 2021 – woensdag 10 november

Floyd, Kevin en Dwayne dromen van Suriname. Vanuit hun met tropische zwier ingerichte flat in het kille Nederland zien ze een land voor zich waar alles anders is dan hier: warmer, ontspannener, muzikaler. Daar willen ze heen.

Voor twee van de drie vrienden is Suriname het moederland dat ze voornamelijk kennen uit de verhalen van hun familie; voor de derde is Suriname een exotisch, trans-Atlantisch fantasieland. Maar hoe mooi is het leven daar eigenlijk? Hoe zichtbaar zijn de sporen er nog van kolonialisme en slavernij? En hoe vrij zouden deze jongens met hun queer levensstijl zich er voelen? In kleuren die nu eens zoet en dan weer fel en hard zijn schilderen de drie vrienden hun land van verlangen.

Naar Paramaribo is een swingende politieke komedie, waarin tussen alle roze praatjes en gezelligheid door, harde noten worden gekraakt over vrijheid, verantwoordelijkheid en verdraagzaamheid.

Prijs ticket:  9,00 – € 18,00

Voor meer informatie ga naar de website van Theater Kikker.