Uitslag foodtruck-poll: Last Vegas is enige nieuwkomer

Falafel & Halloumi blijft in het Utrecht Science Park.

Broodje Ben, Mo & Zonen, Falafel & Halloumi en Last Vegas ontvingen de meeste stemmen bij de foodtruck-poll van twee weken geleden. De eerste drie foodtrucks stonden al in het USP, Last Vegas gaat Tour de la Frite vervangen.

De wijziging gaat in op 1 april aanstaande (geen grap). Nieuwkomer Last Vegas is een plant-based snackbar die al een vestiging heeft op de Korte Jansstraat. Daar verkopen ze onder andere zoete aardappelfriet met truffelmayonaise en friet met vegan kebab.

Bijna vierduizend studenten en medewerkers stemden tussen 9 en 15 januari op hun favoriete foodtruck, meldt DUB. Naast de gekozen foodtrucks stonden ook nog de Surinaamse EetHut en Hoi Anh op de lijst. Hoeveel stemmen ieder precies heeft gekregen, is niet bekend gemaakt. Hoi Anh blijft gewoon met de vestiging op het foodcourt aan Padualaan 101.

Tour de la Frite vertrekt

Mensen konden niet stemmen op Tour de la Frite, omdat de foodtruck al afviel tijdens de eerdere selectieronde. Eerder zei horecamanager Aukje Timmer hierover tegen Trajectum: ‘Daarbij keken we bijvoorbeeld naar aspecten als duurzaamheid en de doelgroep. Er waren twee frietaanbieders. Het scheelde niet veel, maar Last Vegas paste net iets beter.’

De vier foodtrucks zullen net als nu gaan rouleren langs plekken bij de Heidelberglaan.

Toen de poll nog online stond, vroegen we studenten naar hun favoriete foodtrucks: