UU gaat bouwen op parkeerplaats Padualaan

De Universiteit Utrecht kampt met ruimtegebrek en bouwt daarom een tijdelijk pand op het parkeerterrein aan de Padualaan (tegenover de ingang van HU-locatie Padualaan 97). Het gebouw moet 1 augustus klaar zijn en blijft vooralsnog een jaar staan, schrijft DUB.

Het is niet precies bekend hoe het gebouw eruit gaat zien maar het bestaat uit één of twee verdiepingen. Hoeveel parkeerplaatsen het nieuwe tijdelijke onderkomen in beslag neemt is ook nog niet duidelijk. Verder is er overleg of de UU de Daltonlaan 700 in Rijnsweerd en de St. Jacobsstraat 124 in het centrum van de stad in gebruik gaat nemen.

De behoefte aan meer onderwijsruimte komt door de stijging van het aantal studenten. Daarnaast vindt een renovatie plaats in het Hijmans van den Berghgebouw op het Utrecht Science Park. De daar gevestigde opleiding Geneeskunde verhuist deels naar HU-locatie Bolognalaan 101, die de UU voor een deel in gebruik heeft. Als compensatie wil de universiteit het tijdelijk gebouw aan de Padualaan neerzetten.