University Rebellion beëindigt na een week bezetting TUE

De actiegroep University Rebellion heeft de bezetting van twee bestuurskamers van de Technische Universiteit Eindhoven (TUE) gisteren beëindigd, schrijft de NOS. De actie begon op maandag 5 december en duurde dus een week.

De circa twaalf student-activisten zeggen dat er afspraken zijn gemaakt met het college van bestuur van de TUE. Zij eisten dat de universiteit de banden met de fossiele industrie loslaat en dat er meer openheid komt over geldstromen vanuit het bedrijfsleven.

De universiteit is deels op de eisen ingegaan. De TUE gaat in het nieuwe jaarverslag het ontvangen geld voor samenwerking op het gebied voor onderzoek vermelden. Ook zijn nieuwe projecten met de fossiele industrie alleen toegestaan als ze zich richten op duurzaamheid en hernieuwbare bronnen.