Utrecht in top tien Europese ranglijst van duurste huurwoningen

Utrecht staat op de zevende plek in de ranglijst van de duurste huurwoningen, blijkt uit de International Rent Index van HousingAnywhere. Het bedrijf keek in 28 Europese steden naar de prijzen van ruim 67.000 woningen.

Een appartement in Utrecht kost gemiddeld 1746 euro. De huurprijs van een studentenkamer in Utrecht is gemiddeld 850 euro (een stijging van 26,4 procent ten opzichte van begin 2023).
Amsterdam staat op de eerste plek van de ranglijst met een huurgemiddelde van 2275 euro voor een appartement, 1740 euro voor een studio en 963 euro voor een kamer. Rotterdam en Den Haag staan in de top vijf, achter Rome en Parijs.

HousingAnywhere is er vooral voor studenten en starters (18 tot 35). De woonruimten die ze aanbieden variëren van kamers en studio’s tot appartementen. Meer dan de helft van hun accomocaties is gemeubileerd.