Kort

Utrecht-Oost: minder pieken in de spits, nog meer fiets en ov

Afgelopen dinsdag ondertekenden bijna twintig grotere bedrijven en organisaties uit Utrecht-Oost de toezegging om samen te zorgen voor een duurzame bereikbaarheid van hun gebied.

De organisaties willen volgens deze verklaring het gebruik van fiets en ov nog meer stimuleren. Ook willen ze proberen de pieken in de spits af te vlakken, zowel voor auto’s als fiets en ov.
Hogeschool Utrecht is een van de betrokken partijen. Collegelid Tineke Zweed wijst daarbij op de HU-fietsregeling voor medewerkers (ook voor aanschaf van een e-bike!) en het flexibel jaarrooster voor onderwijs ‘waardoor meer gespreid gereisd wordt’.

Utrecht-Oost bestaat uit Rijnsweerd en Utrecht Science Park. Dagelijks reizen 70.000 studenten en medewerkers naar dit gebied.