Utrechtse politiek bezorgd over needle spiking bij studenten

Meldingen dat studenten tijdens het uitgaan met een injectienaald worden gedrogeerd, maakt een aantal partijen in de Utrechtse politiek ongerust.

Uit verschillende delen van het land zijn tot nu toe berichten gekomen van jongeren die geprikt zouden zijn door een met drugs gevulde naald. Tot nu toe is er geen bewijs dat het daadwerkelijk is gebeurd, maar toch zijn zeven partijen in de gemeenteraad van Utrecht bezorgd. De stad heeft immers veel studenten en een druk uitgaansleven.

Afgelopen donderdag vroegen de partijen aan burgemeester Dijksma hoe in Utrecht wordt omgegaan met meldingen van needle spiking. Ook wilden ze weten of er al voorzorgsmaatregelen waren getroffen.

Universitair docent Peter Burger en onderzoeker van nepnieuws, reageerde eerder terughoudend op de meldingen van needle spiking. Ook hij sloot echter niet uit dat er mensen slachtoffer van waren geworden.