Utrechtse Triton wint prestigieuze studentenroeiwedstrijd

Studentenroeivereniging Triton uit Utrecht heeft zondag de traditionele Varsity in de categorie de Oude Vier gewonnen. De jaarlijkse roeiwedstrijd voor studenten vond plaats op het Amsterdam-Rijnkanaal bij Houten. Triton versloeg Nereus uit Amsterdam met 12 seconden voorsprong. De derde plek was voor Proteus-Eretes uit Delft.

In 2019 won Triton voor de laatste keer. Daarvoor was het 52 jaar geleden dat de Utrechtse roeiers zich winnaar mochten noemen van de Varsity, schrijft RTV Utrecht. Bij de vrouwen werd de Utrechtse studentenroeivereniging Orca tweede. Skadi uit Rotterdam was eerste terwijl Triton de vijfde plek bezet.

De winnende ploeg van Triton bestaat uit Casper van der Steen (Hogeschool Utrecht), Jaap Schenck, Bart Lauwers, Eli Brouwer en stuurvrouw Ellen Bijkerk (allen Universiteit Utrecht).