UvA roept op tot Dry January

De Universiteit van Amsterdam vraagt studenten om geen alcohol te drinken in januari, meldt NH Nieuws. Met de Dry January-campagne wil de universiteit aandacht vragen voor overmatig alcoholgebruik onder studenten.

De campagne van de UvA is een samenwerking met de Centrale Studentenraad (CSR). De voorzitter van de CRS, Manish Jhinkoe-Rai, denkt dat de campange een leuke uitdaging kan zijn voor studenten. Tegen NH Nieuws zegt hij dat een drankje op zijn tijd geen kwaad kan, ‘maar wees wel bewust van de gevolgen van grootschalig en veelvuldig gebruik van alcohol.’

Om de verleiding te vermijden, zal de CSR op eigen evenementen geen alcohol schenken. Op evenementen van de UvA kan wel drank worden besteld.