Vanavond docu over de tramaanslag, gemaakt door HU-studenten

Twee studenten van Hogeschool Utrecht hebben een documentaire gemaakt over de tramaanslag, die vandaag vijf jaar geleden plaatsvond. Vanavond zendt de NPO ‘De tramaanslag’ uit, om 22:20 uur.

Maandag 18 maart 2019 opende Gökmen Tanis het vuur in een tram op het 24-Oktoberplein in Utrecht. Bij de aanslag vielen vier doden en raakten zes mensen gewond. In de documentaire vertellen verschillende mensen die de aanslag van dichtbij meemaakten hun verhaal. Paul zat in het tramstel waar de dader instapte en kampt nu met PTSS. René verloor zijn 19-jarige dochter Roos en Michael verloor zijn 74-jarige vader.

Jeanneau van Beurden en Tijmen Beijes, studenten aan de School voor Journalistiek, besloten tijdens de minor CampusDoc een documentaire te maken over deze gebeurtenis. Ze stopten er hun hele ziel en zaligheid in. Een interview met de jongens is te lezen op de site van de NPO.