Nieuws

Veel tevreden klanten Sodexo, maar prijs is te hoog

De overgrote meerderheid van de gebruikers is tevreden over cateraar Sodexo van de HU, maar de prijzen zijn aan de dure kant. Dit blijkt uit een onderzoek van het internationaal opererend bedrijf in maart onder ruim 1100 respondenten over acht locaties van de hogeschool, inclusief Amersfoort.

Op de kop af 83 procent is tevreden over de verrichtingen van Sodexo, tegenover 17 procent ontevredenen. Het minst te spreken zijn de klanten over de prijs die voor eten en drinken wordt gerekend: 38 procent vindt die te hoog, tegenover 62 procent die de rekening wel billijk vindt. 
 
Over de kwaliteit van de waren is 80 procent tevreden, de smaak heeft de goedkeuring van 84 procent, over de keuzemogelijkheden is 85 lovend en de temperatuur van het aangebodene is volgens 90 procent in orde. Driekwart van de respondenten beveelt een bezoek aan het restaurant bij vrienden of collega’s aan; een kwart zou dat niet doen.
 
Peter van Bloemendaal, accountmanager Education bij Sodexo, is niet verbaasd dat studenten de prijs van de producten aan de hoge kant vinden. Hij stelt dat gebruikers een keuze hebben. Behalve de luxere en dure broodjes kunnen ze er ook boterhammen met beleg kopen en die zelf smeren. ‘Daarbij spreken we liever van een prijsbeleving’, voegt hij eraan toe. ‘Studenten kopen iets op school en dat zou een gereduceerd tarief moeten zijn. Maar Sodexo is een commercieel bedrijf en onze prijzen zijn marktconform.’