VIDIUS zoekt de beste huisbaas van Utrecht

Foto: Kees Rutten

Studenten uit Utrecht kunnen hun huisbaas tot 24 mei opgeven voor de Verkiezing Beste Huisbaas van Utrecht, georganiseerd door studentenorganisatie VIDIUS. De wedstrijd vindt plaats in de Week van de Utrechtse Huisbaas, van 22 mei tot 26 mei.

Huisbaas valt binnen tijdens douchen: het gaat steeds vaker mis in studentenhuizen’, kopte het AD begin mei. Horrorverhalen over een huisbaas die een loungebankset van het dakterras gooit. Een ander die scheeuwt en scheldt.

In de media is er veel aandacht voor huisjesmelkers en te hoge huurprijzen, maar er zijn ook goede huisbazen, stelt VIDIUS. Met de Verkiezing Beste Huisbaas van Utrecht wil de studentenorganisatie deze huisbazen in het zonnetje zetten.

Tevreden over je huurprijs? Drink je regelmatig een biertje met je huisbaas? Of heeft hij recent een super luxe badkamer geplaatst? Studenten van particuliere studentenhuizen kunnen hun huisbaas hier nomineren. Zo maakt het studentenhuis kans op een klusbon voor de huisbaas van 400, 250 of 150 euro, om het huis op te knappen of gezelliger te maken.

De uitreiking van de Beste Huurbaas van 2023 vindt plaats op 26 mei vanaf 19:00 in Café de Tussentijd.

Week van de Utrechtse Huisbaas

VIDIUS is nog meer van plan. Op 22 mei organiseert de studentenorganisatie een ‘verrassingsactiviteit’ om 13:00 uur, samen met Huurteam Utrecht. Op 24 mei worden vanaf 11:00 uur gratis plantjes uitgedeeld op het Utrecht Science Park. Meer info daarover verschijnt komende week op Instagram.