Vlaamse hogeschool start inzamelactie voor menstruatieproducten.

De inzamelactie van Hogeschool Odisee in België is gericht op studenten die hun maandverband en tampons niet kunnen betalen. De actie is bedoeld om het taboe op menstruatie te doorbreken en kwetsbare studenten te ondersteunen.

Volgens onderzoek van Caritas heeft een op de acht Vlaamse meiden onvoldoende financiële middelen om maandverband of tampons te kopen. Dit probleem is zichtbaar in zowel het middelbaar als het hoger onderwijs. De actie is bedoeld om bewustwording te creëren, maar ook om kwetsbare studenten te ondersteunen met gratis menstruatieproducten. De gedoneerde producten staan gratis ter beschikking aan de studenten, te vinden in kastjes van één of meerdere toiletten op de campus.