Vrijdag 30 september conferentie 100 jaar laboratoriumonderwijs

Vrijdag 30 september is de conferentie 100 jaar laboratoriumonderwijs. Het is honderd jaar geleden dat de eerste laborantenopleiding van Nederland in Utrecht begon. De dag is een onderdeel van de Utrecht Science Week en het thema is Back to the Future.

Patrick Cramers, directeur Institute for Life Sciences & Chemistry en mede-organisator van de conferentie: ‘Professor Hijmans van den Bergh begon honderd jaar geleden in Utrecht met enkele cursussen voor assistenten die hem konden helpen bij zijn onderzoek in het laboratorium. Nu staat er een stevige beroepsopleiding, waar jaarlijks 400 studenten afstuderen. Landelijk bestaan er inmiddels twaalf van deze opleidingen.’

Workshops en lezingen zullen gaan over zaken als dierproeven, onderzoek naar darmgezondheid, data science en reactorkunde. Aan het woord komen onder andere Marion Koopmans, Sahar Yadegari, Tineke Zweed, Hermen Bollemaat, Jurgen Karczewski en Petra Meeuwse.

Om 17 uur eindigt de conferentie met een netwerkborrel. Aanmelden kan hier.