Willemien Bischot nieuw lid raad van toezicht en beoogd voorzitter

Willemien Bischot is per 1 maart benoemd als lid van de raad van toezicht van de HU. Vanaf 1 augustus zal ze voorzitter worden van de raad. Zij vervangt de huidige voorzitter Guus van Montfort, die stopt na zijn tweede termijn.

Bischot is sinds 1991 partner en advocaat bij advocatenkantoor Van Doorne in Amsterdam. Zij geeft leiding aan de sector Zorg & Life Sciences. Daarnaast is zij vicevoorzitter van de raad van commissarissen van TIAS School for Business and Society, de business school van Tilburg University en University of Technology Eindhoven.

Eerder was zij tien jaar lang lid van de Lid commissie evaluatie ZonMw, een financieringsorganisatie van innovatie en onderzoek in de gezondheidszorg. ‘Willemien Bischot is een ervaren bestuurder en toezichthouder met ervaring in de zorgsector’, schrijft de HU op de site. Bischot studeerde rechten aan de Universiteit van Amsterdam.