Woensdag 30 november kleine mars voor Iran in de Uithof

Woensdag 30 november om 12:00 loopt een groep medewerkers en studenten van UU en HU van Heidelberg 15 naar Padualaan 97 voor Iran.

Initiatiefneemster Niusha Froozesh hoopt op zo’n vijftig deelnemers. De bijeenkomst komt mede voort uit de organisatie Woman Life Freedom die een oproep deed aan alle universiteiten in de wereld om bijeen te komen op deze dag. Uit solidariteit voor de bevolking in Iran die onderdrukt wordt daar het regime.

Het oogmerk van de mars is om de mensen in Iran een hart onder de riem te steken en om bewustzijn te creëren in Nederland. Froozesh: ‘Het is ook goed dat Iraniërs in De Uithof elkaar op deze manier kunnen ontmoeten.’

Daarna volgt een programma, bestaande uit een korte geschiedenis van hoe Iran in deze situatie terecht is gekomen, hoe het nu gesteld is in het land en wat verhalen van de afgelopen drie maanden. Vervolgens krijgen omstanders een QR-code met petitie die ze kunnen tekenen. De petitie is ook hier te vinden.