Foto van de week

Ze zingen en swingen naast de HU

Foto: Kees Rutten

Elke week een bijzonder of alledaags moment, vastgelegd op de foto.

‘So here it is, Merry Christmas, everybody is having fun.’ Naast de ingang van het HU-gebouw op Padualaan 99 staat een achtkoppig kerstkoor. Onder het afdak, want het miezert een beetje. Gekleed in zwart, de één met een gouden ketting, de ander met een rode sjaal. Twee microfoons voor zich, een box naast zich. Terwijl ze zingen, ‘Mary, did you know?‘, kijken ze elkaar en de voorbijgangers vrolijk aan. Vier medewerkers kijken toe, een groepje studenten loopt langs.

De jaloezie achter het raam naast het koor wordt naar beneden gedaan. Daar vergadert nu de Hogeschoolraad. Of zij deze kerstklanken kunnen waarderen is de vraag.

‘Een heel concert buiten, joh!’, zegt een student die Padualaan 99 binnenloopt. De musicalgroep Starlight Boulevard pakt zijn spullen en loopt naar Padualaan 101. Als nomaden trekken de zangers vandaag van gebouw naar gebouw, ingehuurd door de HU om wat vrolijkheid te brengen. Ze stoppen steeds een kwartiertje om te zingen. Aan het eind van de middag eindigen ze warm: in de kas van de Botanische Tuinen waar een borrel is.

Ze zingen zuiver en swingen vrolijk door, maar echt druk is het niet. Over anderhalve week is het pas kerstvakantie. Staan ze er misschien een weekje te vroeg?