Zo geeft Hogeschool Utrecht uiting aan kerst in 8 foto’s

Kerstman
Foto: Kees Rutten

Het is kerst in de HU en de receptiemedewerkers hebben uitgepakt. Van een gigantische projectie van een haardvuur tot een kerstman om foto’s mee te maken. Hier de hoogtepunten uit elk gebouw in het Utrecht Science Park.

Bij de ingang van Padualaan 97 een perfect gedekte kersttafel vol versiering.

Foto: Kees Rutten

Wie het gebouw uitloopt, ziet een bewegende projectie van een haardvuur.

Foto: Kees Rutten

Op Padualaan 99 kan iedereen zijn kerstwens in de boom hangen. De takken hangen vol met briefjes. ‘Mijn rijbewijs halen’, ‘Taylor Swift world domination‘ en ‘een gezond & happy 2023 voor iedereen’. Maar ook: ‘help ik word gepest’, ‘betere ondersteuning aan de HU voor mentale problemen’ en ‘geen Mark Rutte’. Naast de kerstboom staan dozen om dekens en voer voor asieldieren te doneren.

Foto: Kees Rutten

Op Padualaan 101 kun je in een sneeuwman op de foto met de kerstman op een fiets.

Foto: Kees Rutten

Bij de ingang van Heidelberglaan 7 kun je een kerstkaartje schrijven voor een eenzame oudere. De kerstkaarten liggen al klaar en zijn meegenomen door onder hospitality-medewerkers. Zodra ze zijn voorzien van een handgeschreven kerstwens, worden ze naar zorginstellingen gebracht. Al ruim 170 studenten en medewerkers hebben dit gedaan, inclusief Jan Bogerd.

Foto: Kees Rutten

Op Heidelberglaan 15 kun je op de foto met de kerstman. Hij zit bij de ingang en is er deze week van 9:00 tot 12:00.

Foto: Kees Rutten

Bij de ingang van Bolognalaan 101 staat een miniatuur HU-gebouw.

Foto: Kees Rutten

In de HU Amersfoort staan kerstbomen, rendieren en een kraampje waar loten te koop zijn voor de actie van Serious Request. Over dat laatste binnenkort meer!

Foto: Karin Bos