Economie en Management tijdelijk naar de Daltonlaan

De verhuiscarrousel bij de HU komt echt op gang. De faculteit Economie en Management (FEM) verhuist in de zomer van 2015 tijdelijk naar de kantoren aan de Daltonlaan 400 (foto) en 500. Op het Daltonpark is ook al de faculteit Maatschappij en Recht (FMR) gevestigd.

Daltonlaan 400 is in 1996 gebouwd en telt tien verdiepingen, terwijl de nabij gelegen Daltonlaan 500 vijf verdiepingen heeft en uit 1991 stamt. De complexen herbergen gezamenlijk zo’n 10.000 vierkante meters en bevinden zich vlakbij De Uithof. Nog onbekend is waar de onderdelen van de faculteit precies worden gehuisvest. ‘Dat moet nog verder worden bekeken’, zegt communicatieadviseur huisvesting Hetty Zwollo.

Nabije buur
De faculteit Maatschappij en Recht (FMR) is begin dit jaar tijdelijk neergestreken in de Daltonlaan 200 en 300 en is de nabije buur van de FEM. Het is de bedoeling dat beide faculteiten gebruik gaan maken van elkaars faciliteiten. Te denken valt aan kantines en grote collegezalen. ‘We kijken hoe we zo effectief en prettig mogelijk van de ruimte gebruik kunnen maken’, stelt Zwollo.

Ook de faculteit Communicatie en Journalistiek zal in de volgende zomerperiode tijdelijk elders onderdak krijgen. Dat wordt waarschijnlijk de Bolognalaan 101, het huidig onderkomen van de faculteit Gezondheidszorg. Die verhuist volgens planning media volgend jaar naar de Heidelberglaan 7, dat momenteel verbouwd wordt.

Huisvestingsoperatie
De HU staat aan het begin van een grootscheepse huisvestingsoperatie. De stafdiensten en faculteit Natuur en Techniek zijn nu nog gehuisvest in verschillende panden in de stad en komen naar De Uithof. Om dat mogelijk te maken komt er een nieuw gebouw in De Uithof en worden de bestaande panden gerenoveerd. De operatie moet in 2017 zijn afgerond.

Foto's van de tijdelijke huisvesting van de FEM zijn hier te zien en meer informatie over de huisvestingsplannen hier (inloggen).