HUgenotenprijzen voor student en opleidingsmanager HU

Vierdejaars Chemische Technologie Rens de Groot en opleidingsmanager Jeroen Berendsen bij de FEM zijn tijdens de jaaropening op 25 augustus gelauwerd met de HUgenotenprijs voor hun inspanningen voor Hogeschool Utrecht.

Rens de Groot kreeg de prijs vanwege zijn inzet voor studentparticipatie en medezeggenschap op Hogeschool Utrecht. Hij was bestuurslid van de Vereniging Medezeggenschap Utrechtse Studenten (MUST) en zat in het dagelijks bestuur van de Hogeschoolraad (HSR), en hij vervulde hij vele functies binnen de studievereniging Uranymus.

Jeroen Berendsen, opleidingsmanager deeltijd bij de Faculteit Economie & Management is gelauwerd omdat hij een people-manager is, vernieuwend bij onderwijsinnovatie en resultaten met zijn team neerzet, die aansluiten en inspelen op vragen vanuit de markt.

De HUgenotenprijs wordt jaarlijks door het College van Bestuur uitgereikt aan een ‘HUgenoot’: een docent, medewerker of student die op inspirerende, creatieve en betrokken wijze een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan de hogeschool. De prijs werd voor het eerst uitgereikt tijdens de jaaropening van 2009. Hij bestaat uit een zoutkristal in een dasspeld of ketting