Instituut ICT verhuist naar de Daltonlaan

Het Instituut ICT verhuist vanaf vrijdag 14 oktober van Nijenoord 1 naar de tijdelijke locatie Daltonlaan 200. Op maandag 31 oktober begint daar het onderwijs. Ook een deel van de ondersteunende diensten verkast in de herfstvakantie.

Door Gerard Rutten

Vrijdag is de laatste dag dat studenten en medewerkers op het Instituutsplein ICT terecht kunnen. Die dag begint de verhuizing. Maar ze kunnen nog niet op de Daltonlaan aan de slag.

Studenten en personeel schuiven de komende anderhalve week aan op de instituutspleinen van de instituten Gebouwde Omgeving en Engineering and Design, in het vertrouwde pand aan Nijenoord 1.

Dit zal niet leiden tot grote drukte, denken de organisatoren. ‘Gezien de onderwijsluwe periode verwachten we dat er voldoende werkplekken zullen zijn’, staat op de site HUontwikkelt.

Nieuwbouw
Vanaf donderdag 27 oktober is iedereen welkom op de Daltonlaan 200, om bijvoorbeeld de ‘meterbakken’ uit te pakken. De maandag erop begint het onderwijs op de tijdelijke locatie.

Het Instituut ICT zal naar verwachting ruim een jaar aan de Daltonlaan gehuisvest zijn. Het verhuist eind 2017 naar de nieuwbouw op de hoek Heidelberglaan/Bolognalaan. Dit is ook de toekomstige thuisbasis van de faculteiten Communicatie & Journalistiek en Economie & Management (FEM). De laatste is voorlopig ondergebracht aan de Daltonlaan 400 en 500. ICT en de FEM zijn het komend jaar dus buren.

Practica
Aanvankelijk was het de bedoeling dat het Instituut ICT in zou verhuizen naar de verbouwde locatie Heidelberglaan 7, samen met de Faculteit Gezondheidszorg en het Institute Life Sciences and Chemistry. Maar omdat er practica in het gebouw nodig waren, werden de plannen gewijzigd.

De HU is bezig met een omvangrijke herhuisvestingsoperatie. Bestaande gebouwen in De Uithof worden gerenoveerd en er verrijst een nieuw gebouw. Hierdoor kunnen de instituten van de Faculteit Natuur en Techniek en de ondersteunende diensten aan Oudenoord 330 naar De Uithof verhuizen.

HU Diensten
Een deel van HU Diensten verkast alvast de komende week. Maandag 17 oktober verhuist het Studenten Informatie Punt (STIP) in De Uithof van Padualaan 97 naar de definitieve locatie op Padualaan 101. In de herfstvakantie wordt dit ook het thuishonk van het International Office, de Student Service Desk, een deel van de dienst Marketing & Communicatie en de afdeling Onderwijslogistiek.

Foto: Dorine Tamis