Verbouwde Padualaan 99 opent begin januari de deuren

Er steken nog veel kabels uit muren, systeemplafonds moeten nog geplaatst, net als de vloerbedekking. Toch opent Padualaan 99 na een verbouwing begin januari de deuren voor een deel van de Faculteit Natuur en Techniek. Trajectum kreeg alvast een voorbeschouwing.

Hoewel de verbouwing nog in volle gang is, zijn de instituutspleinen, vergader- en werkruimtes, laboratoria, mediatheek en collegezalen al goed te zien.

Dat mag ook wel, want in de kerstvakantie verhuizen het Instituut voor Gebouwde Omgeving (IGO) en het Institute for Engineering & Design (IED) van hun oude stek Nijenoord 1 naar de Padualaan 99. Na de kerstvakantie gaat hier het onderwijs van start. Ook neemt een deel van HU Diensten haar intrek.

Trap verplaatst
Het casco van het pand is intact gelaten, maar binnen zijn een trap en wanden verplaatst. Een van de patio’s is overdekt. Net als in andere HU-panden is overal glas. Op de eerste verdieping komen de instituutspleinen; op de tweede de stilteplekken.

‘Studenten en docenten zitten gezamenlijk op de dezelfde werkplekken en daar is door de opleidingen bewust voor gekozen’, vertelt Arie van Scheepen, docent en coördinator van de verhuizing. Remko Pollmann, manager Bedrijfsvoering vindt de op handen zijnde verhuizing wel spannend. Hij heeft er vertrouwen in dat het allemaal gaat lukken. ‘Ik was er een maand geleden ook en er is heel wat vooruitgang geboekt.’

Nieuw gebouw
De HU is bezig met een grote operatie op het gebied van herhuisvesting. De Faculteit Natuur en Techniek en de HU Diensten, die grotendeels in locaties in de stad waren ondergebracht, verhuizen in fases naar De Uithof. Om dat te realiseren, wordt er op grote schaal verbouwd en een nieuw gebouw gerealiseerd.

Voor meer informatie: HUontwikkelt.
Foto: Kees Rutten