1 op de 3 studenten beoordeelt zijn leven met een zware onvoldoende

Quarantaine in je kleine kamer, je ouders niet zien, je vrienden niet zien: studenten hebben het niet makkelijk in coronatijd. Uit het onderzoek ‘Lieve Mark‘, onder 7500 studenten, blijkt dat 1 op de 3 studenten hun leven een zware onvoldoende geeft.

Desondanks houden studenten zich over het algemeen wel aan de coronaregels. 99 procent van de ondervraagde studenten ging in quarantaine na een positieve testuitslag. Het landelijk gemiddelde is 72 procent. In quarantaine gaan is voor studenten niet simpel: door de kleine studentenhuizen is jezelf isoleren moeilijk.

De kleine studentenhuizen zijn ook een van de redenen dat 51 procent moeite heeft met onderwijs vanuit huis. Gebrek aan een rustige studieplek is een probleem.

Het onderzoek ‘Lieve Mark’ is een initiatief van meerdere studenten uit Utrecht, Leiden en Delft, ook bijgestaan door het Interstedelijk Studenten Overleg.