Columns

24 uur reclame

Voor de echte feestgangers was vanmorgen vroeg het 24 reclame evenement pas achter de rug. Voor studenten begon gistermorgen om acht uur in Escape op het Rembrandtplein in Amsterdam een door de VEA (vereniging van erkende reclame adviesbureaus) en de BvA (bond van adverteerders) verzorgd ontbijt en ochtend programma met als titel Ad Talent. Ondanks dat er bijna 600 hongerige studenten waren, bleef er nog aardig wat ongeconsumeerd achter. Van onze hogeschool waren studenten van de FCJ (veel) en de FEM (weinig) aanwezig, maar ze kwamen ook uit Limburg en Brabant.

Om 9 uur begon het programma met twee keer twee (er tussen nog een pauze met gratis koffie/thee) fantastische presentaties:
1. Een van Frank Houben van KLM hoe zij omgaan met social media. Een steeds groter wordend team zorgt ervoor dat KLM-reizigers die op twitter een probleem melden binnen een uur antwoord krijgen.
2. Vodafone en hun mediabureau vertelden over de samenwerking met Voice of Holland, waaruit bleek dat Vodafone een belangrijke rol in de uitwerking van het concept heeft gehad.

3. Mariëtte Hoes van TribalDDB vertelde over de virale champagne van Philips International met Wake-up Light, die begon met een experiment in het noordelijkste dorp van Noorwegen.
4. Reclamebureau TBWA gaf uitleg over Albert Heijn met hun Effie bekroonde zeven jaar consistente Harry-de-bedrijfsleider campagne.