Columns

24/7 met Aleid Wolfsen

‘Ik ben Aleid Wolfsen (50) en bijna drie jaar burgemeester van Utrecht. In deze baan moet ik naast besturen ook veel acte de présence geven bij allerlei gebeurtenissen. Voor deze gelegenheid een selectie van de afgelopen maanden.‘

September. Een dag per week lekker hardlopen met m’n clubje. Hier bereiden we ons voor op de Singelloop van tien kilometer, die ik dit jaar binnen het uur heb gelopen.

Oktober. Nog lekker weer deze maand, wanneer de eerste paal voor het nieuwe Diakonessenziekenhuis wordt geslagen.

Oktober Duizend dagen burgemeester van Utrecht! Taart eten met steun en toeverlaat, woordvoerder Maud Bredero.

November. De steenlegging voor de in 2008 overleden kunstenaar en schrijver Dirkje Kuik, vlak bij haar huis op de Oudekamp.

November. 11 November, de dag van Sint Maarten. Samen met basisschoolkinderen hijsen we de vlag voor de heilige.

November. Een fleurige kerstgroet van de Kerstman.

December. FC Utrecht – Napoli in de Europa League: 3-3. Spannende pot. Helaas liggen we eruit, maar met opgeheven hoofd.

Ook een keer in deze rubriek? Geef je op via tirzah.schnater@hu.nl

Portretfoto Aleid Wolfsen: Maarten Hartman