Columns

24/7 met Gert-Jan Peddemors, docent redactionele vormgeving

Gert-Jan Peddemors werkt sinds 1986 aan de School voor Journalistiek en is docent redactionele vormgeving. De afgelopen weken waren bijzonder omdat hij samen met een groep studenten en collega Paul de Lange in Vancouver de Olympische krant (The Daily Dutch) van het Holland Heineken House heeft gemaakt.’

ZONDAG

Redactieruimte in de Richmond Gem and Mineral Club waar we de The Daily Dutch maken. Het is er een beetje een zooi, maar nergens wordt harder gewerkt.

MAANDAG

Avondje curling: China tegen de Verenigde Staten. Bij nader inzien de minst interessante  partij; we hadden twee banen verder naar Engeland moeten kijken. Ik zat naast de vrouw van de captain van de Verenigde Staten en zij heeft de spelregels uitgelegd. Zo’n wedstrijd duurt wel lang.

DINSDAG

Onze sterverslaggever Rens interviewt Bob de Jong in The Green Room, daar waar veel geduwd en getrokken wordt tussen alle cameraploegen die allemaal het beste beeld willen hebben. De RTL verslaggever op de achtergrond heeft het naar zijn zin.

WOENSDAG

Beeld vanaf de Olympic Oval. De vliegtuigen komen laag over. Als je de foto de andere kant op maakt, zie gelijk downtown Richmond en dat is lelijk.

DONDERDAG

Voorjaar in Richmond, er wordt een mars voor het goede doel georganiseerd. Temperaturen van rond de 15 graden, weer om op een bankje in de zon te zitten.

VRIJDAG

Crewborrel XXL, een behoorlijk uit de hand gelopen feest met Van Velsen en Guus Meeuwis. Veel bier bij ‘het dondert en het bliksemt en het regent meters bier’, vooral over de instrumenten.

ZATERDAG

Mijn vaste loopje van het Richmond Cultural Centre naar het Holland Heineken House, enorme cultuurshock tussen deze twee, van ‘ik heb een zachte G’ naar soft jazz.