Columns

24/7 met Joost de Bruin

‘Ik ben Joost de Bruin, 35 jaar, docent pedagogiek aan de faculteit Maatschappij & Recht en coördinator van het HU-brede Studium Generale. Een beetje work-a-holic – omdat ik mijn werk leuk vind – maar als muziekliefhebber al erg uitkijkend naar het festivalseizoen waar naast Werchter en Lowlands dit jaar ook de Beschaving op de Uithof prominent op mijn agenda staat.’

Maandag. Genoeg werk bij Studium Generale, vandaar dat we graag eigen HU-talent inzetten. Hier leggen Jelle, Meike en Tessa de laatste hand aan de voorbereidingen voor het MasterPeace-event van morgen.

Dinsdag. Ilco van der Linde, founder van MasterPeace, inspireert ons in te zetten voor wereldvrede. Ik interview hem over zijn leven en carrière. Toch jammer dat ik nooit journalist ben geworden.

Woensdag. Collega Noortje de Bondt ondersteunt de besturen van Utrechtse studentenorganisaties. Daar hoort soms ook een netwerkdiner met prominente leden van het HU-management bij. Als oud-studentbestuurder schuif ik graag aan!

Donderdag. Stagiaire Femke organiseerde de HU Debatstrijd 2011 . De finale stond onder leiding van de Utrecht Debating Society en wordt gewonnen door de gedreven en flink verraste Renee Kooger.

Vrijdag. Stagiaires hebben ook een nadeel – hun doorloopsnelheid ligt vrij hoog. Tijd voor de afscheidsborrel van Femke en Tessa. Gelukkig kunnen we beiden op uitzendbasis direct aan het werk houden!

Zaterdag. Een ouderwetse zaterdagavondbesteding: dj-en! Na jarenlang in Stairway to Heaven gedraaid te hebben, houd ik het dit jaar even bij feestjes en bruiloften. Je weet me te vinden!

Zondag. Een luie zondag in huis met grote liefdes Marie-Louise en Pie. Op de agenda: Amerikaanse serie The West Wing over het werk van de Amerikaanse president en zijn staf in Washington.

Ook een keer in deze rubriek? Geef je op via tirzah.schnater@hu.nl