Columns

24/7 met Nienke Knoester-Post, student Tolk Nederlandse Gebarentaal

‘Ik ben Nienke Knoester-Post, 27 jaar oud en zit in het laatste jaar voor de opleiding tot Tolk Nederlandse Gebarentaal. Samen met mijn klasgenote Anne Smeets vertolk ik bij het Nederlands Film Festival de kinderfilm IEP! naar gebarentaal.

Zondag. Een eigen huishouden betekent helaas ook een hele lijst huishoudelijke klussen die gedaan moeten worden.

Maandag. Samen met Anne de film bespreken. Vertalingen doornemen en bepaalde gebaren overnemen zodat we dezelfde gebruiken (anders snappen de kinderen er straks niet veel van…).

Dinsdag. Thuis aan het oefenen voor de tv. De film telkens weer herhalen, herhalen, herhalen en tegelijkertijd gebaren. Straks zal het er goed uitzien, maar voor nu is het even hard werken.

Woensdag. Samen met mijn man een wandeling maken op het strand. Even genieten van een heerlijke avond na een dag werken.

Donderdag. Met Anne aan het oefenen op school. De vertalingen afschaven zodat het steeds mooier wordt. En met het smartboard is het wat makkelijker oefenen dan met de tv.

Vrijdag. Christiaan Plug van de Studio NGT. Voor ons vandaag de held, omdat hij geweldig heeft geholpen bij het branden van filmpjes op dvd (wij zijn niet zo technisch).

Zaterdag. Even wat me-time. Met een lekkere pot thee en een goed boek heerlijk wegkruipen op de bank. Zo, hier krijgen ze me voorlopig even niet af.

Ook een keer in deze rubriek? Geef je op via tirzah.schnater@hu.nl