Columns

24/7 met Peter Douma, docent taalbeheersing aan de School voor Journalistiek

Peter Douma is docent taalbeheersing aan de School voor Journalistiek (FCJ). Zijn studenten van de Redactie Tijdschrift schreven voor deze Trajectum. Naast zijn baan aan de HU werkt hij voor communicatieadviesbureau PACE in Den Haag en schrijft hij recensies in diverse bladen. Peter woont in Amsterdam met echtgenote Danielle en met katten Sprite en Fanta.’

ZATERDAG
Sinterklaas in Hilversum met de hele familie. Neefje Rijk is net van zijn geloof gevallen. Bijna ieder pak een gedicht. De oogst: een sjaal en dvd’s.

ZONDAG
Uitwaaien aan het Katwijkse strand met vrienden Marieke en Fred. Daarna Mexicaans eten aan boord van hun schip. Geen boot zeggen. ’s Avonds vergaderen in Den Haag.

MAANDAG
Thuis werken aan onderzoek naar de invloed van social media op de popjournalistiek. Lijkt een bijna onontwarbare kluwen. Iedereen twittert alle kanten uit, kan ik lector Piet Bakker melden.

DINSDAG
’s Ochtends redactievergadering op school. Trajectumstukken zijn ingeleverd, aan de plank ontstaat weer een eigen glossy. Aan de eerstejaars die middag kun je merken dat het gaat stormen.

WOENSDAG
Een les Creatief Schrijven, vergadering en vergadering, snel langs de sportschool en koken. Als je bij ons thuis even opstaat, ben je je plek kwijt. Lezen voor recensie in OOR.

DONDERDAG
Redactievergadering, practicum en dan langs stageplaatsen in Amsterdam. In dit gebouw huist Elegance. Ook naar Margriet en Flair. Thuis stapels nakijkwerk en zoals iedere avond The Wire.

VRIJDAG
Communicatieplan voor Amsterdams politicus corrigeren. Lezen in draak van een boek dat ik recenseer voor Parbode. Danielle en ik eten bij onze favoriete Italiaan Trulli in de Rijnstraat.

Ook een keer in deze rubriek? Geef je op via jasmijn.masius@hu.nl