Columns

24/7 met Robin Antonisse, student journalistiek

‘Ik ben Robin Antonisse, 25 jaar en derdejaars student journalistiek. Mijn grote passie is reizen en dat doe ik zo veel ik maar kan. Afgelopen week was ik met de redactie RTV naar Qatar om daar het ‘andere’ Midden-Oosten te zien. Naast de vele uitstapjes naar universiteiten, conferenties en nieuwsstations hebben we er ook een handjevol tv-items gemaakt.’

Vrijdag. Na een helse busrit in alle vroegte aangekomen op Brussel Airport voor de twee vluchten die ons naar Doha in Qatar zullen brengen.

Zaterdag. Eenmaal in Qatar aangekomen snel wat bijslapen om niet veel later in discussie met een rijke Qatari in zijn majlis, een Arabisch praathuis.

Zondag. De volgende ochtend weer vroeg op voor de redactievergadering in het hotel. Daarna gauw door naar de Stenden University voor een indruk van het onderwijs in Qatar.

Maandag. De hele dag op bezoek bij het grootste nieuwsstation van het Midden-Oosten: Aljazeera. ’s Ochtends bij het trainingscentrum, ’s middags in de studio’s.

Dinsdag. In de ochtend op bezoek bij de luxueuze campus van Northwestern University. ’S Middags nog even de oude markt verkennen in het centrum van Doha.

Woensdag. In de brandende hitte het tv-item over sandboarden opnemen in het midden van de woestijn.

Donderdag. Op het Interfaith Dialogue spreken twee klasgenoten de hoge religieuze leiders toe over hun visie op religie. Een interview met Aljazeera was het gevolg.

Ook een keer in deze rubriek? Geef je op via tirzah.schnater@hu.nl