Columns

24/7 met UIT-papa Thomas van den Berg

Ik ben Thomas van den Berg, derdejaars aan de lerarenopleiding Engels. Tijdens de Utrechtse Introductie Tijd (UIT) was ik vier dagen samen met mijn huisgenoot Jens mentor (oftewel Uit-papa) van een groepje eerstejaars (oftewel ‘onze kindjes’). Ik woon al mijn hele leven in Utrecht.

Maandag Het moment was daar, Jens en ik stonden klaar in het Wilhelminapark om de ‘kindjes’ onder onze studentikoze vleugels te nemen en ze heel Utrecht te laten zien.

Dinsdag Voor de duidelijkheid, dit was ’s ochtends in de heel vroege morgen. Jens en ik zijn huisgenootjes, en de grote traditie van ons huis is de after thee borrel, slaap je lekker van…

Woensdag Zeer trotste UIT-papa’s Jens en Thomas van een heerlijke groep. Na veel zorgen of iedereen het wel leuk had, was dit het moment dat wij zagen dat het goed was.

Donderdag Na het schuimfeest met 3000 mensen The Hangover kijken, geen uitleg nodig lijkt mij.

Vrijdag Lekker brak opstaan na een fantastische week! Sommige mensen vinden hem nat, maar er is één album dat eeuwig goed blijft: Where the Light is van John Mayer. Immens genieten van het nummer ‘Gravity’.

Zaterdag Mijn huisgenoot en jaarclubgenoot Daniël Kruit. Hij heeft met zeven anderen de hele week keihard gewerkt en ervoor gezorgd dat iedereen het naar zijn zin had op het Lucasbolwerk. Diep respect.

Zondag Op weg naar mijn vriendin, kon het niet laten om deze foto te maken met mijn ‘Classical Camera – App’ om nog even na te genieten van onze mooie Dom. Hij keek hoe de nieuwe studenten zijn stad hebben bewonderd. Ook hij zag dat het goed was.