Kort

25 bewoners moeten kraakpand verlaten voor een feest van het Utrechtsch Studenten Corps

Het Openbaar Ministerie wil dat zo’n 25 krakers het industrieterrein Lage Weide (Utrecht) verlaten. De eigenaar wil de panden gaan verhuren aan het Utrechtsch Studenten Corps, voor hun lustrumfeest. De krakers hebben hiertegen een kort geding aangespannen.

Het USC viert in de week van 27 augustus haar 77e lustrum. Haar beoogde feestlocatie is het industrieterrein Lage Weide. Het corps wil de gebouwen een paar maanden gaan gebruiken.

De groep krakers heeft geprobeerd met de studenten in contact te komen, maar dat is niet gelukt. Bewoner Tim vreest dat de panden na het gebruik van de studenten weer leeg te komen te staan. ‘En ondertussen moeten 25 mensen op zoek naar een nieuw thuis.’ Omdat ze het niet eens zijn met de naderende ontruiming hebben ze een kort geding aangespannen. Dit dient donderdag voor de rechtbank.