318 studentenkamers te huur (klaar in 2020)

sequoia

Aanstaande donderdag begint officieel de bouw van woontoren Sequoia op het voormalig KPN-terrein, aan de Burgemeester Fockema Andreaelaan. De oude KPN-toren is al gesloopt en maakt nu plaats voor 318 studentenstudio’s.

Liefhebbers kunnen zich al inschrijven, maar moeten nog geduld hebben: april 2020 is de geplande opleverdatum. Initiatiefnemer SSH roept daarom ook scholieren van 5 VWO en havo op om zich in te schrijven. Bij de huidige gemiddelde wachttijd van 18 maanden kunnen de vroege inschrijvers straks de nagelnieuwe studio’s intrekken.

geveldetail Sequoia
Geveldetail van Sequoia, de woontoren in aanbouw

Voor de studio’s geldt een campuscontract. Ze zijn ongeveer 21 vierkante meter, hebben een klein keukenblok en een eigen badkamer met douche en toilet. Elke verdieping heeft daarnaast een gezamenlijk woonkeuken.

Later bouwt vastgoedontwikkelaar Jebber 450 starterswoningen op dit terrein dat De Kwekerij gaat heten (genoemd naar de tuinderijen die er vroeger zaten).

Sequoia

De woontoren is vernoemd naar de sequoia, volgens SSH de grootste boom ter wereld.