Greeny Games wint regiofinale

Studentenbedrijf ‘Greeny Games’ van de opleiding small business & retail management heeft de regiofinale Midden Nederland van Jong Ondernemen gewonnen. Ze kregen de prijs voor hun spel ‘Greeny’. Met de winst kwalificeert het bedrijf zich voor de landelijke finale op 3 juni in Groningen, waar ze het tegen de beste studentenbedrijven uit de overige regio’s op zullen nemen.

Aan de finale, die 20 april werd gehouden in het gemeentehuis van Almere, deden in totaal 5 verschillende bedrijven mee. De jury prees Greeny Games om zijn professionaliteit. De juryvoorzitter liet weten dat hoewel de verschillen tussen de deelnemende hbo-bedrijven zeer klein waren, Greeny Games er toch met kop en schouders bovenuit stak.

Het spel Greeny is bedoeld voor basisschoolleerlingen vanaf 8 jaar en moet ze bewust maken van milieuproblemen. Eerder won Greeny Games al de marktdag van Jong Ondernemen en sleepte toen de hoofdprijs van 500 euro in de wacht.