Bin Laden is dood. Bin Laden is niet dood. Oh, Bin Laden is toch dood. Hoe dan ook, hij is in ieder geval ver van springlevend, dus de Amerikanen vieren feest.
Na een DNA-test is het duidelijk dat het daadwerkelijk om de topcrimineel Bin Laden gaat. Vervolgens lees je over zijn zogenaamde ‘zeemansgraf’, wat te maken heeft met het ritueel begraven van moslims. Zijn lichaam is blijkbaar vanuit een vliegdekschip in de Noord-Arabische zee gegooid. Dit, terwijl het zo schijnt te zijn dat deze manier van begraven toch echt alleen geldt wanneer de desbetreffende persoon op zee is gestorven. En dus niet binnenlands. Overigens blijf ik het vreemd vinden dat je het lichaam van een topterrorist, na jarenlange zoektocht, vervolgens binnen 24 uur in zee dumpt…
Daarnaast maakt Amerika dit sensatieverhaal hoogstwaarschijnlijk nog nét wat mooier dan dat het in werkelijkheid was. En de Nederlandse kranten nemen het, met hun kuddegedrag, rustig een voor een over. Om het vervolgens de dag erna weer te herschrijven.
De volgende keer dat je de krant openslaat moet je toch even in je achterhoofd houden; deze nieuwsvorming is enkel de wereld als halve waarheid. Dat is afgelopen week wel weer gebleken…


Een poging van Obama om de rotzooi van Bush op te ruimen??? Of gewoon een goeie stunt voor de komende verkiezingen?
Bin Laden is al 8 maal eerder in het openbaar dood verklaard. Dat gebeurde voor het eerst op 26 december 2001. Volgens Amerikaans politiek analist David Griffin stierf bin Laden op 13 december 2001 een weinig heldhaftige dood, als gevolg van een nierziekte. De Egyptische krant Al-Wafd berichtte erover op 26 december 2001; ook over zijn begrafenis in Tora Bora. Fox nieuws bracht het item ook op 26 december 2001.Op 18 januari 2002 zei president Musharaf van Pakistan op CNN dat Osama dood was, vermoedelijk vanwege een nierziekte. Het derde leven van Osama eindigde op in juli 2002. Dale Watson, hoofd FBI van afdeling counterterrorisme, zei tijdens een bijeenkomst van antiterreur coryfeeën dat de FBI geen bewijzen had dat Osama nog in leven zou zijn.n september 2006 werd door de Franse geheime dienst gelekt dat Osama om het leven was gekomen in Pakistan. Op 2 november 2007 liet ex-premier van Pakistan Benazir Bhutto in een TV interview met David Frost weten dat Omar Sheikh (een man veroordeeld voor de ontvoering en moord van journalist Daniel Pearl) Osama Bin Laden had vermoord. Benazir Bhutto zelf werd gedood in een zelfmoordaanslag aan het einde van 2007. In mei 2009 confirmeerde de Pakistaanse president Asif Ali Zardari, dat de Amerikaanse geheime dienst zeven jaar niets vernomen had van bin Laden en dat het niet waarschijnlijk was dat Osama nog in leven was.En dan is het 1 mei 2011. Osama wordt gepakt en vermoord door de speciale commando’s van Obama in het noorden van Pakistan.En 12 uur later hebben ze het lichaam van Osama in de zee gegooid. Waarom hebben ze het lichaam niet bewaard, om het aan de wereld te laten zien? Of in ieder geval tot een specialist had kunnen confirmeren dat het echt om Bin Laden ging? Het bewijs is nu onvindbaar. Waar hebben we dit eerder meegemaakt? Waaraan doet ons dit denken? Er waren geen bewijzen meer te vinden, er werd geen forensisch onderzoek gedaan. Op dit moment is de media alleen maar aan het feliciteren en feestvieren. “We” hebben Osama gevangen en vermoord. Het “recht” heeft gezegevierd.ha,ha…Ik wil niet zeggen dat Bin Laden niet dood is, maar ik geloof lang niet dat het zo gegaan is zoals President Obama het heeft verteld. Het zeemansgraf vind ik zelf ook een raar verhaal. was het niet binnen 3 uur dat er naar buiten was gebracht dat Osama in zee gedumpt is. Nou ligt de dichtstbijzijnde Zee 1200 km van Abbodabat. Dat is met een snelle Appache helikopter 6 uur vliegen en dan moet je nog bij 1000 km tanken. Waarom worden de foto’s en de beelden niet getoond worden is ook makkelijk te verklaren. Die zijn gewoon nog niet gefotoshopt.