Student start actie tegen autoverbod Utrecht

Een student van de Universiteit Utrecht is een actie begonnen tegen het voorstel van het Utrechts college om 'vieze' auto's uit de binnenstad te weren. Volgens student Dennis, hij blijft liever anoniem, jaagt het plan mensen onnnodig op kosten terwijl de luchtkwaliteit nauwelijks verbetert.

De 24-jarige student Informatiekunde is onlangs gaan samenwonen in Utrecht en heeft voor de verhuizing de auto van zijn ouders geleend. 'Als het voorstel van de gemeente Utrecht al was ingevoerd, hadden we de auto van mijn ouders niet kunnnen gebruiken. Je beseft dan hoe ingrijpend de maatregel is.'

Het is volgens student Dennis het zoveelste plannetje van GroenLinks dat de vrijheid van mensen beperkt en daarom is hij op eigen initiatief begonnen met de website www.autoverbod.nl, een facebookpagina en een petitie tegen het autoverbod gestart.