Utrechts studentenhuis door naar finale

Studentenhuis IBB 59 uit Utrecht is de winnaar van de halve finale van de verkiezing 'Studentenhuis van het Jaar 2014'. Daarmee is IBB 59 de grote favoriet voor de eindzege.

De afgelopen weken heeft Studenten.net, organisator van de verkiezing, verschillende studentenhuizen aan de hand van een checklist beoordeeld. En jawel, IBB 59 is een studentenhuis zoals het hoort: überranzig, gastvrij en supergezellig.

Afwas
Het toilet is volgens de jury van Studenten.net nog te doen. De keuken, de gemeenschappelijke kamer en koelkast zijn daarentegen ranzig tot überranzig. De hoeveelheid afwas bestaat uit 55 stuks.

De jury heeft geen muizenkeutels gespot, maar wel veel fruitvliegen. Dat komt waarschijnlijk doordat fruit en groente in het huis vaak al enkele dagen over datum is.

Huisfeest
Ook aan de drankvoorraad wordt in huize IBB 59 gedacht. Althans, aan de biervoorraad. De voorraad bier bestaat uit 200 flesjes. De flessen sterke drank en de flessen wijn zijn op. Misschien komt dat doordat er de dag ervoor een huisfeestje heeft plaatsgevonden?

Foto: www.studentenhuisvanhetjaar.nl