Met zijn nieuwe roodbruine haarkleur, strak gestylde kleren, opzwepende beats, zuivere zang en een groot scherm met intense visuals, weet Thomas Azier in TivoliVredenburg vrijdag 24 oktober een goede indruk te maken.
De Friese zanger vertrok op zijn negentiende naar Berlijn om daar muziek te maken. Vijf later kwam zijn debuut Hylas uit: een plaat vol met perfect geschreven synth technopop-liedjes. Hylas is een figuur uit de Griekse mythologie, en gaat over zijn tijd in Berlijn. Op het podium in de Ronda-zaal in het TivoliVredenburg komt Azier ook op alsof hij een Griekse god is. Of eigenlijk, een Berlijnse god.
Azier opent met het nummer Fire Arrow. In de studioversie heeft dit nummer een achtergrondkoor, live zingt hij het alleen. De frontman wordt bijgestaan door een vriend die alle muziekcomputers bedient. De apparaten worden zorgvuldig bespeeld, alle samples, knopjes en drums worden perfect tot leven gebracht door zijn assistent. Azier dendert dramatisch over het podium, wijst af en toe naar meezingende mensen in het publiek en zingt elke noot perfect. Als hij aan het begin van een nummer een indrukwekkende uithaal geeft, zorgt hij voor rillingen.
Azier en zijn compagnon bouwen ieder nummer de spanning op. Het moment dat je denkt dat het wel wat spannender mag, knallen de synths los en staat de hele zaal te dansen. Tijdens het nummer Sirens of the City Light lijkt het zelfs alsof we opeens in het Berlijnse technopaleis Berghain staan. Tijdens Ghost City en Metropolitan Tribe gaat Thomas er gelijk volledig in en heeft het publiek moeite om stil te staan.
Thomas Azier is dé pop belofte van de lage landen en weet dat overtuigend en perfect waar te maken. De Berlijnse god sluit zijn show sensationeel af met een cover van Chris Isaak’s Wicked Games. Als hij het podium heeft verlaten moet het publiek even verwerken wat hun arme voetjes zojuist hebben meegemaakt: een waanzinnige liveshow die op alle vlakken indruk maakt en fascineert.