Achtergrond

SETJE 8

Seks op school
Guido van der Vorst (21 jaar) en studente sociaal pedagische hulpverlening Tegan Prins (20 jaar ) zijn pas een half jaar samen. Maar hun ‘lekker prima’ relatie is stevig genoeg om snel te gaan samenwonen.

Vonk?
Hij: Ik kwam net met de bus uit Italië en ik ging meteen door naar een schoolfeest. Een klasgenootje van mij had een collega meegenomen, en dat was Tegan. Ze viel me meteen op, omdat ik haar niet kende natuurlijk, en ze zag er leuk uit.
Zij: Mijn collega stelde me aan het hem voor op een schoolfeest. Ik vond hem meteen leuk en we hebben de hele avond staan praten. Uiteindelijk heb ik hem zelfs naar huis gebracht omdat hij geen fiets had. Zijn telefoonnummer kreeg ik de volgende dag en sindsdien zijn we heel veel samen.
Leukste aan hem/haar?
Hij: Dat ze zo lekker makkelijk is. Daar bedoel ik mee dat we dezelfde interesses hebben en over veel dingen hetzelfde denken. Dat maakt leven met haar fijn en makkelijk. Ik kan me volledig ontspannen bij haar en voel me helemaal op mijn gemak. En dat maakt het ook zo lekker prima!
Zij: Hij is heel eerlijk, hij straalt gewoon iets uit waardoor je weet dat je hem kunt vertrouwen. Hij is ook heel grappig, maar dat mag hij eigenlijk niet weten, want zijn grapjes zijn eigenlijk ook heel flauw. Dan sms’t ie bijvoorbeeld dat
ik snel langs moet komen omdat hij een cadeau voor me heeft. En dan kom ik en dan doet hij net alsof hij zich vergist heeft. Heel flauw, maar ergens ook grappig.
Duistere kanten?
Hij: Tegan is ontzettend eigenwijs! Ze is zo stug, wanneer ze het ergens niet mee eens is, dan stopt ze gewoon met praten! Heel irritant, want dan kan ik er niks mee. Dan is het de rest van de avond heel stil.
Zij: Hij is heel koppig, moet altijd gelijk hebben. Het kan dan ook heel lang duren voordat hij iets toe wil geven.
Raarste seksplek, en… met het licht aan of uit?
Hij: Dat was op het kledingzoldertje bij mij op school. En wat het licht betreft, dat weet ik niet meer hoor. Maar normaal gesproken hou ik wel van kaarsjes aan.
Zij: Ergens op zijn school, met volgens mij het licht aan. Maar in de slaapkamer zijn de lampen meestal uit hoor.
Toekomst?
Hij: Ik hoop dat het zo leuk blijft als het nu is. Tegan gaat in februari wel voor twee maanden naar Denemarken, dat vind ik heel jammer. Gelukkig ga ik haar twee weken opzoeken! Ik denk niet dat het invloed zal hebben op onze relatie. En als het goed is, komt ze daarna bij mij wonen!
Zij: Guido denkt dat ik pas na Denemarken bij hem kom wonen, maar ik ben van plan om per 1 januari mijn kamer op te zeggen. We zien elkaar nu toch al elke dag!
Suus Harms