Op de site www.battleofconcepts.nl zetten sinds maart verschillende bedrijven hun vraagstukken. Studenten en starters mogen proberen oplossingen te bedenken voor die vraagstukken en kunnen daarmee geld winnen. Zo vroeg Pro-rail om tips waardoor reizigers minder hinder ervaren van werk aan het spoor, en vraagt het Astmafonds ideeën voor een nieuwe campagne. Mensen die hun concept insturen dingen mee naar geldprijzen maar geven wel hun rechten op het idee af.
Er zijn inmiddels vijf battles geweest waarvoor 185 concepten zijn binnengekomen. HU-studenten leverden een recordaantal van 24 concepten. Tevens komt de hogeschool deze week nog met haar eigen prijsvraag.
‘We verwacht niet dat bedrijven 1 concept letterlijk overnemen’, vertelt directeur Joost Dekkers. ‘We bieden ze een tafel vol ideeën, die leiden weer tot nieuwe inzichten omdat buitenstaanders out of the box denken.’
‘Het is een kennisplatform’, vervolgt hij over het idee van de battles. Het bedrijf kiest de twintig beste concepten bij het vraagstuk. Deze oplossingen worden beloond met een geldprijs Tevens verdient de inzender er punten mee voor de zogenaamde ranking. ‘Dat wordt een lijst van de talentvolle, creatieve mensen van het land', aldus Dekkers. (FB)
Nieuws