HU-studenten testen en onderzoeken in de innovatieteststraat

Eind november ging een ‘innovatieteststraat’ in de Parkeergarage-Zuid van het UMC Utrecht van start. Bedoeling was dat HU-studenten Life Sciences testen gingen afnemen en mee zouden doen aan onderzoek naar nieuwe testmethoden.

Dat is inmiddels ook gelukt, meldt HU Ontwikkelt. ‘Studenten zijn blij met de stageplaats en vinden het mooi dat ze hiermee aan maatschappelijk relevant onderzoek bijdragen’, vertelt de stagebegeleider over het onderzoek waarin de HU samenwerkt met TNO, GGD, UMC en universiteit.

En student Nadine merkt dat de omgeving haar inmiddels ziet als ervaringsdeskundige. ‘Iemand stelde voor dat ik maar naar de persconferenties moest gaan in plaats van Hugo de Jonge. Omdat ik het allemaal zo goed kan uitleggen.’