Actievoerende studenten Eindhoven doen aangifte van mishandeling

De actievoerende studenten die donderdag werden verwijderd uit een van de bestuurskamers van de Technische Universiteit Eindhoven doen aangifte van mishandeling tegen de voorzitter van het college van bestuur. Dat lieten ze zondagavond weten in een Eindhovens Dagblad.

Twintig studenten probeerden donderdag de bestuurskamers in het gebouw Atlas op de campus van TU Eindhoven te bezetten. In de ruimte werd op dat moment vergaderd en de beveiligers sleurden de actievoerders de kamer uit. Op filmbeelden van de studenten is te zien dat de voorzitter van het college van bestuur daarbij hielp.

Met hun bezetting probeerden de studenten de TU/e zover te krijgen dat de instelling de banden met de fossiele industrie verbreekt. In december bezetten ze het gebouw ook al. Toen verliep het rustig.