Kort

Ad van Doorenprijs voor Michelle Hemmes

Michelle Hemmes, studente Management in de Zorg, is de winnaar van de Ad van Doorenprijs vanwege haar bijzondere prestaties tijdens haar honourstraject. Ze ontvangt 500 euro die ze kan besteden aan een cursus, opleiding of congres, schrijft HU Ontwikkelt.

Naast haar studie hield Hemmes zich bezig met uiteenlopende activiteiten. Zo volgde ze een summer course in Zwitserland die zich richt op de zorg aan sekswerkers en daklozen. Daarnaast leidde ze als vrijwilliger kampen voor onder meer vluchtelingenkinderen en kinderen met autisme en ADHD.

De prijs is vernoemd naar de oud-lector en -docent Ad van Dooren die zich inzette voor de honourstrajecten bij de gezondheidsopleidingen. Met honourstrajecten zetten studenten zich in door extra onderwijsactiviteiten te volgen buiten het reguliere curriculum. Ook kunnen studenten meedingen die bijvoorbeeld bestuurlijke functies vervullen of ander vrijwilligerswerk doen.