Amersfoortse studenten en politici in debat over vluchtelingenbeleid

Studenten Social Work van HU Amersfoort gingen met lokale politici in debat over het vluchtelingenbeleid. Daarin werd PvdA'er Youssef el Messaoudi als beste debater verkozen.

Gert-Jan Segers, fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer, hield een inleiding op het debat en beantwoordde vragen van studenten. Daarna gingen lokale politici en studenten in discussie aan de hand van stellingen over identiteit, huisvesting en integratie.

Het stadsdebat was onderdeel van het eerstejaars propedeusevak ‘Omgaan met politiek’ van docent Marco van Stralen. Vijf eerstejaars studenten van de propedeuse Social Work organiseerden samen met hem het stadsdebat, in het kader van een extra, verdiepend onderwijsprogramma waarvoor de studenten een ster krijgen.

Van Stralen noemde de avond 'het beste debat van de afgelopen vijf jaar' en 'een mooie afsluiter, want dit was het laatste debat in deze vorm. Volgend jaar gaan we namelijk een debat organiseren voor de hele regio Utrecht.

Meer op de site van hu.nl.