Kort

Amsterdamse studenten stellen dat Shell ‘misleidende reclame’ maakt en dienen klacht in

Een aantal rechtenstudenten van de Vrije Universiteit Amsterdam zegt dat Shell misleidende beweringen heeft gedaan over de compensatie van CO2 uitstoot en is hiervoor naar de Reclame Code Commissie gestapt. Het gaat om een reclamecampagne van de Nederlandse multinational waarin beweerd wordt dat de klant CO2 kan compenseren door een extra eurocent per liter brandstof te betalen.

Volgens de studenten klopt dit niet: ‘De CO2-compensatie die Shell aanbiedt, schiet op veel punten tekort en is bovendien onzeker’, zegt een van hen tegen NU.nl. Shell werpt tegen dat de Reclame Code Commissie eerder al oordeelde dat ‘onze uitingen over CO2-neutraal rijden niet misleidend zijn’.