Anita Bosman benoemd tot directeur Institute for ICT

Anita Bosman is per 1 september 2018 aangesteld tot directeur van het Institute for ICT. Zij is nu opleidingsmanager van het Post Initieel ICT Onderwijs.

Zij volgt directeur Stella Kuin op die per 1 januari van dit jaar begon met een baan buiten de HU. De positie werd de afgelopen periode waargenomen door Michel Dingarten, directeur bij het Instituut voor Veiligheid.

Foto: LinkedIn

Bosman werkt naast haar managementfunctie als onderzoeker bij het lectoraat Procesinnovatie en informatiesystemen, onderdeel van het Kenniscentrum Economisch sterke en creatieve stad. Ze is actief bij verschillende organisaties op het gebied van ict, onder andere als bestuurslid van KNVI, een platform dat ijvert voor professionalisering en profilering van de beroepsgroep.

De nieuwe directeur studeerde in 1995 af bij de Academie voor Digitale Communicatiesystemen aan de HU en behaalde een Master in Management & Innovatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.