Anton Franken stopt als collegelid, Jan Bogerd gaat nog vier jaar door

Collegelid Anton Franken / Foto: Femke van den Heuvel

Vanaf 1 januari 2020 stopt Anton Franken als lid van het College van Bestuur. Voorzitter Jan Bogerd is herbenoemd voor nog eens vier jaar.

Collegelid Anton Franken is sinds 1 september 2013 lid van het College van Bestuur, maar maakt zijn huidige termijn niet af. Hij neemt een sabbatical, om zich te oriënteren op een volgende stap in zijn loopbaan.

‘Tot het einde van dit jaar werk ik gewoon door als lid van het college’, zo meldt hij op de site van HU Ontwikkelt. ‘En ik weet nu al dat ik straks de mensen bij de HU zeker ga missen.’

Franken heeft onder andere de portefeuilles onderzoekbeleid en -kwaliteit, valorisatie, communicatie en alumnibeleid in zijn portefeuille. Voor zijn komst naar de HU was hij vicevoorzitter van het College van Bestuur van de Radboud Universiteit Nijmegen.

Bedoeling is om per 1 januari 2020 een nieuw collegelid te kunnen benoemen, zo meldt de Raad van Toezicht (RvT) die gaat over (her)benoemingen in het college.

Tegelijkertijd maakt de RvT bekend dat Jan Bogerd als voorzitter van het College van Bestuur is herbenoemd, voor een tweede periode van vier jaar. Zijn eerste termijn begon op 1 september 2015. Daarvoor was hij al collegelid sinds januari 2009.

Wijzigingen bij Raad van Toezicht

Tot slot kent ook de Raad van Toezicht twee (her-)benoemingen. Voorzitter Guus van Montfort is herbenoemd voor een tweede termijn van vier jaar. En als laatste: Marc Vermeulen is benoemd tot lid van de raad. Hij is werkzaam bij TIAS, de business school van Tilburg University. Ook is hij hoogleraar onderwijssociologie aan de Universiteit van Tilburg en aan de Open Universiteit Nederland.